Treść strony
W związku z pojawiającymi się przypadkami samowoli budowlanych związanych z wykonaniem ogrodzeń przy drogach publicznych , Urząd Gminy w Rawie Mazowieckiej niniejszym informuje:
Na podstawie art.30 pkt 1 ust.1 PRAWO BUDOWLANE (Dz.U.Nr 106 poz poz.1126 z dnia 7 lipca 1994 roku) zgłoszenia właściwemu organowi wymagają budowy ogrodzeń od strony ulic, dróg , placów i innych miejsc publicznych.
Zgłoszenia należy dokonać w Starostwie Powiatowym w Rawie Mazowieckiej przed zamierzonym terminem rozpoczęcia robót.
W zgłoszeniu należy określić rodzaj , zakres i sposób wykonania robót oraz termin ich rozpoczęcia.Do zgłoszenia należy dołączyć dowód stwierdzający prawo dysponowania gruntem oraz w zależności od potrzeb odpowiednie szkice i rysunki.
Właściwy zarządca drogi ustala linię zabudowy w oparciu o Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 roku w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U.Nr 43 poz.430).
Do wykonania prac budowlanych można przystąpić , jeżeli w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia właściwy organ nie wniesie sprzeciwu.
Niedopełnienie powyższych formalności powodować będzie konieczność rozbiórki postawionego ogrodzenia.
Dotyczy to również wykonywania ogrodzeń na starym fundamencie w miejscu już istniejącego ogrodzenia .
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Elżbieta Bonio
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2005-11-23 14:43
UZYSKANIE DECYZJI NA ZAJĘCIE PASA DROGOWEGO
Podstawa prawna: art. 40 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21.03.1985r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2000r. Nr 71, poz. 838, Nr 86, poz. 958 z późn. zm.) oraz § 5, § 7, § 8, § 10a i § 11 rozporządzenia Rady Ministrów z 24.01.1986r. w sprawie wykonywania niektórych przepisów ustawy o drogach publicznych (Dz. U. z 1986r. Nr 6, poz. 33, Nr 48, poz. 239; z 1995r. Nr 136, poz. 670; z 1997r. Nr 101, poz. 631; z 1998r. Nr 148, poz. 968, Nr 106, poz. 668, Nr 162, poz. 1126; z 1999r. Nr 59, poz. 623; z 2000r. Nr 12, poz. 136 z późn. zm) oraz art. 104 k.p.a. (t.j. Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.)
WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wniosek o wydanie decyzji na zajęcie pasa drogowego złożony przez wnioskodawcę.
2. Plan sytuacyjny z zaznaczonym terenem planowego zajęcia pasa drogowego.
3. Projekt organizacji ruchu na czas robót prowadzonych w pasie drogowym (nie dotyczy reklam i obiektów handlowych).
OPŁATY:
1. Opłata skarbowa:
- za wniosek – 5,00 zł,
- za każdy załącznik do wniosku – 0,50 zł,
- za wydanie zezwolenia, w którym będą naliczane opłaty za umieszczenie urządzeń obcych w pasie drogowym - 76,00 zł.
Opłat skarbowych nie pobiera się za zajęcie pasa drogowego w celu wykonania infrastruktury technicznej /przyłacze wody, przłącze energetyczne, itp./ do budynków mieszkalnch.
2. Za zajęcie pasa drogowego: zgodnie z Uchwałą Rady Gminy Nr XIV/81/2004 z dnia 19.03.2004.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Urząd Gminy Rawa Mazowiecka, 96-200 Rawa Mazowiecka, Al.Konstytucji 3 Maja 32, pok.202
TERMIN ODPOWIEDZI:
Do 7 dni.
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Samodzielne stanowisko pracy ds. utrzymania dróg gminnych – Inspektor Elżbieta Bonio, pok.103 tel. 0-46 814 45 10 w. 103
TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Skierniewicach za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od doręczenia decyzji stronie.
Opłata skarbowa:
- za odwołanie – 5,00 zł.
- za każdy załącznik – 0,50 zł.
UWAGI:
1. Podanie we wniosku nr telefonu oraz godzin, w których można uzyskać kontakt z wnioskodawcą może skrócić termin załatwienia sprawy.
2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Urzędzie Gminy Rawa Mazowiecka.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Lidia Stawińska
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2005-11-23 12:39
- zmodyfikował: brak informacjiostatnia modyfikacja: 2005-11-23 13:53
Metryka
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2005-11-23 14:38