Treść strony
Ponowne wykorzystanie informacji publicznej
Nowelizacja ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198 ze zm.), wprowadziła do polskiego porządku prawnego termin ponownego wykorzystania informacji publicznej, oraz określiła zasady oraz tryb ponownego wykorzystania informacji. Ponowne wykorzystanie informacji to wykorzystanie przez osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, informacji publicznej lub każdej jej części, będącej w posiadaniu podmiotów obowiązanych do udostępnienia informacji publicznej w celu ponownego wykorzystywania, niezależnie od sposobu jej utrwalenia (w postaci papierowej, elektronicznej, dźwiękowej, wizualnej lub audiowizualnej), w celach komercyjnych lub niekomercyjnych, innych niż jej pierwotny publiczny cel wykorzystywania, dla którego informacja została wytworzona.
Przekazanie informacji publicznej (nieudostępnionej w BIP) do jej ponownego wykorzystania, następuje na wniosek, który można złożyć w formie elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Zasady ponownego wykorzystania informacji publicznej określa ustawa z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej Dz.U. Nr 112, poz. 1198 ze zm.).
W załączeniu:
- Wzór wniosku o ponowne wykorzystanie informacji publicznej
- Ustawa o dostępie do informacji publicznej
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Anna Jakubiakdata wytworzenia: 2016-11-18
- opublikował: Sebastian Kobierskidata publikacji: 2016-11-18 09:56
- zmodyfikował: Sebastian Kobierskiostatnia modyfikacja: 2016-11-18 09:59